torsdag 2 januari 2014

Ettusenetthundrasextiotvå.

2013 blev till 2014.
det var en fin kväll
med god mat & 
fint sällskap. 
jag tror inte riktigt
på 2014, gillar inte fyror. 
& idag har jag svårt för 
att tro på världen överhuvudtaget. 

det är kaos i mig som vanligt.
inte på ett dåligt sätt bara kaos. 
jag vet inte vad jag vill. jag vill
inte behöva över analysera allt 
jag vill inte drömma mig bort
och bli besviken när jag inser
att jag inte är där jag vill. 
jag vill inte bli äldre jag vill
verkligen inte fylla tjugofyra
men samtidigt hade jag kunnat
tänka mig att vara trettio men 
samtidigt vill jag inte det & 
jag vill absolut inte vara
trettio i den situation jag befinner
mig i just nu. jag trivs med skolan 
när jag inte har ångest över den 
men jag trivs men jag vet inte 
vad jag vill med det jag vet inte vad
jag vill åstadkomma med det. eller jag 
vet vad jag vill men det är drömmar 
& jag vet inte vilka vägar jag ska 
ta för att komma dit. 

något jag hoppas på med 2014 
är många resor & så ska jag bli 
fit och det målet känns bättre 
än någonsin även om det finns
tankar som smyger sig in där. 
måste lära mig om mat och tillskott
mitt knä får inte gå ur led jag vill 
ha en personlig tränare men det har
jag verkligen inte råd med men jag vill. 

jag vill inte att jag ska styras av pengar 
men jag vill ha pengar och jag vill göra 
av med pengar. jag vill vara oberoende 
och jag vill kunna köpa fina saker. jag vill
kunna åka på resor och kunna unna mig.
jag vill ha ett extra jobb men jag har fullt
upp med att bli nöjd med min prestation 
i skolan och om jag nu ska fokusera på 
träningen och dessutom min sjukgymnastik
hur ska jag då hinna med att jobba. 
kaos, ångest och beslutångest. gott nytt år... 

och ändå är min situation så himla lättlöst om man jämför. 
Puss & kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar