onsdag 18 september 2013

Ettusenetthundrafyrtiofyra.

vill vara mer kreativ. 
sommar gick till höst
& jag myser. jag vill
lägga hela mitt csn
på gosiga halsdukar.

ja, för jag har börjat
plugga. medie- &
kommunikationsvetenskap. 
stort och läskigt. 
men förbanna fint
samtidigt. 

jag blev inte coolaste
tjejen i klassen men 
jag har fått en mycket
fin vän. det är jag glad för. 

jag vet inte ens hur man 
mäter coolhet liksom. 
vi pratar mycket om identitet
om hur samhället & media
påverkar oss. formar oss. 

i så fall borde yttre coolhet
bara vara något som samhället
lurar oss att tro att vi är. 

i min värld skulle jag vara bäst 
alla gånger om. vill nog inte vara
cool. vill nog bara vara jag. 

det har gått ett år sen jag började träna.
så idag blev det ett nytt års kort. 
känns bra att slå lite underifrån såhär i
början. har blivit lite lat och lite tjock igen. 

som så många gånger förut. 
jag ska göra det som ingen gjort. 

Puss & kram

1 kommentar: