torsdag 25 oktober 2012

Ettusensextiotvå.

jag tycker om dig, hösten. 

alla fina färger & löv som prasslar.
gosiga halsdukar, temys, höststormar.
ja jag gillar faktiskt när det blåser. 

när jag gick rund och njöt av hösten idag
märkte jag en sak, alla människor är ihop
kurade i sina halsdukar, jackor & luvor. 
vi blir så anonyma på hösten, topps en 
liten näsa som sticker fram det är så stor
kontrast från sommaren när alla ska ha 
så lite kläder som är möjligt för att det ens
ska få klassas som kläder. men det är väl 
också det som är det fantastiskt fina med 
att ha olika årstider...men jag tycker om 
hösten mest i alla fall och det händer ju 
faktiskt att vi kommer fram ur våra stora
mysiga halsdukar för att dricka en kopp te
och ha en trevligt stund tillsammans. 

Puss & kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar