fredag 25 november 2011

Niohundrasjuttioett.

Besvikelse.

igår kom det fram
en hemlös till oss.

han bad om några mynt.

vanligtvis brukar jag inte
ha pengar på mig eller
snarare så vill jag inte ge
pengar, utan hellre en
kopp kaffe eller något...

Nu gav jag i alla fall honom
tre kronor för att jag faktiskt
hade det på mig. när jag gav
honom pengarna ville jag säga
"gör nu något bra för dem"
men eftersom det bara var
tre kronor så kändes det dumt
att säga så så jag gjorde inte det...

Vi stod precis utanför ett bageri
när detta hände och sen gick vi in
där och skrapade ihop våra sista
pengar och lyckades köpa en
LUSSEKATT FÖR 18 KRONOR!
för att ge till han som var hemlös
för att vi ville göra något snällt.

Men sen när vi kommer ut så har han gått
så vi försöker leta upp honom nu när vi ändå
hade köpt en lussekatt för 18 kronor liksom..

Till sist så ger vi upp och ställer oss och väntar
på spårvagnen istället & då ser vi honom...

komma ut från systemet med en kasse givetvis...

Så nu känner jag bara att jag gjorde något dåligt,
& lussekatten kunde jag inte en äta upp.

BESVIKELSE OCH LITE ILSKA.

Jag blir ledsen.

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar